insomnia

Jag har sovit alldeles för lite senaste veckorna,
somnar liksom inte på kvällarna.
Har försökt precis allt:
tv på, tv av, dator på, dator av, lampan tänd, lampan släckt,
musik i bakgrunden, knäpptyst, dricka te, varm mjölk, äta mycket, äta lite,
ligga på mage, rygg, sidan, fosterställning, krama kudden, täcket, nallen.
träna mycket, träna lite, träna sent, träna tidigt, promenera, vila, läsa bok, tidning, inte läsa alls,
ligga blixtstilla, räkna får, fantisera, fokusera, många täcken, inget täcke,
massa kläder, mindre kläder. you name it.
jag somnar inte. har haft perioder med svårt att somna tidigare,
men då brukar alltid någonting fungera. jag blir liksom rastlös när jag försöker sova,
som om jag blir otålig. väntar på någonting.

(känner ni också hur idélampan tänds över huvudet, polletten trillar ner och huvudet slås på spiken)

Ja jag ligger och väntar på Micke varenda kväll. Insåg det igår,
att omedvetet har jag legat och väntat. tittat på klockan och bara väntat.
Och som ett barn innan julafton kan jag inte sova. Jobbigt bara att det är jättelångt kvar till jul.
Får bli ändring på det nu. Annars kommer jag hamna 240 timmars sömn back minst. Blir svårt att ta igen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0