det finns ingen karma

Nej, för när man försöker göra någonting bra så går det åt helvete i alla fall.
Skippade after work för jag är trött som ett as,
och tänkte vara snäll mot mig själv och låta mig somna tidigt ikväll så jag är utvilad imorgon
och så jag slipper förkylningen som är på väg.
Precis när jag snyggt glidit i min rutiga pyjamas (nej jag har ingen rutig pyjamas men det passade in i texten) så börjar DEN. FestEN med stort F.
Grannen har årets fest, o ja vet i fan vad de firar men riktigt jävla bra fest är det.
Jag hör varenda ord de skriker, de snackar skit inne på toaletten vars ventilaitonssystem sitter ihop med mitt så jag kan sitta där inne och lyssna  "han tror att han fattar men det gör han inte" (mer än så vill jag inte avslöja för min grannes skull).
Senaste timmen har nivån höjts ett antal steg, och jag kommer inte få sova inatt,
för sist höll de på till 2-3 någon gång åtminstone.
Så nu är då frågan, vad att göra?
Det är för tidigt för att det ska vara socialt accepterat bland studenter att klaga på ljudnivån,
och min andra plan var att gå upp och vara med på festen, men det är en brud som har den, och jag får bara en känsla av att jag inte är välkommen med tanke på blickarna jag fick av gästerna när jag faktiskt var ute och öppnade ytterdörren åt några av dom.
joråsåatte

one love, when love takes over, tonight's gonna be a good night, sexy bitch (det började jävligt bra), fortsätter med Summer of 69 (vafan är det min playlist de snott??), men sen händer någonting märkligt: Vandraren.´och nu även Pontare med Vindarna viskar mitt namn och fastän de inte kan texten så skriker det med utan att tveka!   o nu blev det tyst. vad händer?
kanske att de tar sitt förnuft till fånga och får till lunds nations penthouse och fortsätter där?
Det blev punk. men känner jag brudarna rätt så byter de snart igen, måste vara mer kommersiellt än så,
och eftersom jag inte heller är sådär superförtjust i att dansa till punk så går jag inte upp nu heller.

Det jag ville komma fram till är att det finns ingen karma,
det är ingen idé att försöka vara duktig.
synda och lev!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0