EKG, TnT och H-FABP

Det är plugg idag,
jag är lite dålig på det ibland.
Imorgon ska det presenteras artikel och jag ska försöka reda ut EKG för mina gruppkamrater.
Inte så jättesvårt tänkte jag först, det är ju inte så invecklat.
För det är det inte. egentligen.
fast det är det ändå, ju mer man läser om det.
Så från att ha förstått EKG lite översiktligt har jag nu lyckats dyka allra längst ner i vektorernas värld och fattar helt plötsligt nästan ingenting.
Sen ska jag försöka förstå hur Troponin-T och fettsyrebindande proteinet H-FABP kan användas vid diagnostisering vid akut hjärtsyndrom. gah.
Men tro inte att jag klagar, det här är riktigt riktigt intressant.
Bara lite väl invecklat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0